U periodu epidemije izazvane virusom COVID19, kada su zaustavljene gotovo sve društvene aktivnosti, ombudsmanske institucije nisu zaustavile komunikaciju s javnošću i bilježile su značaja broj obraćanja građana , saopšteno je na sastankua članova radne grupe za komunikacije Evropske mreže nacionalnih institucija za ljudska prava /ENNHRI/.
Savjetnice Jovana Đurović i Milana Bojović, sa kolegama iz 20 evropskih ombudsmanskih institucija, na online sastanku raumijenile su iskustva u komunikaciji institucije s javnošću, tokom trajanja epidemije u Crnoj Gori.
„Za prvih 40 dana epidemije na sajtu smo objavili 36 informacija. Ostali smo otvoreni za komunikaciju s novinarima, pa je Zaštitnik bio veoma prisutan u medijima putem gostovanja u tv programima, fono izjavama i saopštenjima za javnost“.
Ukazano je da su novinari, kako je vrijeme prolazilo, sve više pokazivali interesovanje da se situacijom u vezi sa korona virusom bave iz ugla ljudskih prava i sloboda.
Osim dodatnim telefonskih linija koje su građanima bile na raspolaganju i van radnog vremena, dodatno smo se približili javnosti otvaranjem naloga na društvenoj mreži Instagram.
Iako je otvaranje naloga bilo u planu za ovu godinu, potrudili smo se da to bude baš vrijeme epidemije, budući da su građani veliki dio vremena provodili na internetu i na društvenim mrežama.
I kolege iz Evrope ukazale su na značaj društvenih mreža tokom vanrednog stanja i/ili bitno izmijenjih okolnosti funkcionisanja društava. Takođe, gotove sve institucije zabilježile su veće posjete web stranicama i obraćanja putem mejla.
Ombudsmanske institucije su u ovom periodu i međusobno aktivno komunicirale, razmjenjujući informacije i materijale u vezi sa koronom.
Savjetnice su kolege upoznale sa činjenicom da je Crna Gora poslednja evropska država u kojoj je otkriven slučaj infekcije novim korona virusom, kao i da je prva bez oboljelih, sa stausom „Corona free“ .